Menu

Doradztwo przez duże D

Świat biznesu nie powinien przerażać - należy czerpać z niego profity.

Competitive Intelligence - z czym to się je?

konsultingdlaopornych

analysis1841158_1920

Niezbędnym narzędziem do prowadzenia prawidłowego doradztwa biznesowego jest: analiza. Analiza, analiza i jeszcze raz ANALIZA! Profesjonalni menadżerowie konsultingu swoją wiedzę i doświadczenie czerpią z wielu godzin analiz rynku, konkurencji, potencjału firmy dla której aktualnie pracują. Precyzyjną strategię rozwoju można oprzeć jedynie na precyzyjnych danych.

Nie można zaprzeczyć temu, że dla każdej firmy niezwykle ważnym czynnikiem działalności w danej branży jest właśnie jej konkurencja. Analiza konkurencji wydaję się zatem kluczowym elementem w opracowywaniu możliwości i zagrożeń firmy. Competitive Intelligence to trend, który świetnie oddaje potrzebę przeprowadzania wywiadów konkurencyjnych. Jest to filozofa, która powinna towarzyszyć każdemu współczesnemu ekspertowi konsultingu. 

Competitive Intelligence - filozofia współczesnego rozwoju

Mowa tutaj o narzędzi, ekspertów umiejących się niemi posługiwać oraz metody badawcze, mające na celu sprawdzić konkurenta pod względem jego mocnych i słabych stron, jego pozycji na rynku oraz wagi zagrożenia jakie dany konkuret stwarza dla naszej firmy. Dzięki takiemu rozeznaniu firma może podejmować jeszcze lepsze decyzje biznesowe. Można przeprowadzać rozeznanie taktyczne - krótkoterminowe, nastawione na zgłębianie bieżącej pozycji konkurencji na rynku. Lub strategiczne - długoterminowe, skupiające się na kwestiach długofalowego rozwoju firmy i potencjalnych zagrożeń, które na nią czyhają.

Korzyści

Profity jakie płyną z działań w duchu Competitive Intelligence są wyraźne, ale i nieocenione. Dzięki nim możemy bieżąco monitorować sukcesy i porażki konkurentów i uczyć się od nich, bez ponoszenia własnych szkód. Firma jest też ws tanie bardzo sprawnie przewidywać zmiany na rynku i odpowiednio na nie reagować.

Jak to działa?

Bierzemy pod uwagę jedynie legalne i etyczne działania, takie jak czerpanie wiedzy od byłych pracowników, studiowanie ogólnodostepnych raportów gospodarczych i ekonomicznych oraz samodzielną obserwację działania konkurenta.

Competitive Intelligence - czy warto?

Ignorowanie swojej konkurencji, w dzisiejszych zcasach i przy dzisiejszej dynamice wielu branż, byłoby zwyczajnie głupie. Competitive Intelligence nie jest tematem wartym zgłębienia, jest to gotowe rozwiązanie, które powinno być chlebem powszednim dla każdego menadżera konsultingu, pracującego na startegią rozwoju danej firmy.

© Doradztwo przez duże D
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci